A N U N Ţ
privind concursul pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de
șef birou gr. II/S Birou Patrimoniu
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi organizează în perioada 14-20 mai 2021 la sediul său din București, sector 1, Str. Londra nr.39, concurs pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant:
– Șef birou, gr. II/S (1 post) Birou Patrimoniu
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții generale de participare:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice pentru ocuparea postului de conducere vacant de Șef birou, gr. II/S Birou Patrimoniu
– studii universitare absolvite cu diplomă de licență domeniul fundamental științe umaniste și arte, domeniul de licență istorie, arte, istoria artei, geografie;
– minimum zece ani vechime în specialitatea studiilor;
– experiență pe post de conducere de minimum 6 luni;
– cunoașterea cel puțin a unei limbi de circulație internațională (engleză/franceză nivel avansat);
– cunoștințe privind derularea de proiecte culturale, diplomă de manager de proiect (curs acreditat de CAFFPA și/sau Ministerul Muncii);
– cel puțin 1 proiect cultural implementat în calitate de manager de proiect;
– abilități de comunicare și de lucru în echipă, capacitatea de a se adapta la sarcini în continuă schimbare;
– constituie avantaj diploma de muzeograf sau minimum un modul absolvit al acestui curs (curs acreditat de CAFFPA și/sau Ministerul Muncii);
– cunoștințe de istoria cartografiei.
BIBLIOGRAFIE concurs pentru ocuparea postului de conducere vacant de Șef birou, gr. II/S Birou Patrimoniu
Legea nr. 311/ 2003, legea muzeelor și colecțiilor publice
Hotărârea nr 1546/ 2003 pentru aprobarea Normelor de conservare și restaurare a bunurilor culturale mobile clasate
Hotărârea Guvernului nr 886/2008 pentru aprobarea Normelor de clasare a bunurilor culturale mobile
Legea 182/2000, republicată, privind protejarea patrimoniului cultural național mobil;
Proiectul de management pentru MNHCV 2017 – 2021
Regulamentul de Organizare și Funcționare al MNHCV – OMC nr. 3243 din 20.12.2019
Conservarea preventivă a bunurilor culturale – Aurel Moldoveanu, ed. Cetatea de Scaun, Suceava, 2011
Descriptio Romaniae I, Ion Ciortan, Măriuca Radu, Octavian Ion Penda – 2004
Historia Transylvaniae, IA Pop, A Năstase, M Gribincea, 2018
Tooley’s Dictionary of Mapmakers, vol I și II – Early World Press, 2001
Maps and Mapmakers, R V Tooley –Bonanza Books, f.a.
TEMATICĂ concurs pentru ocuparea postului de conducere vacant de Șef birou, gr. II/S Birou Patrimoniu
Cunoașterea legislației privind patrimoniul național cultural mobil, organizarea și funcționarea muzeelor și colecțiilor publice;
Noțiuni de management cultural și organizarea activităților muzeale
Cunoștințe de istoria cartografiei
Patrimoniul MNHCV – expunerea permanentă
Actele necesare înscrierii la concurs:
a) cerere de înscriere la concurs, adresată managerului Muzeului Național al Hărților și Cărții Vechi;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii;
c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice postului;
d) copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverințe care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor (ulterior datei de 01.01.2011 vechimea se probează cu adeverință eliberată de angajator);
e) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului);
f) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății;
g) curriculum vitae;
Actele prevăzute la lit. b) – d) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
Concursul se va desfășura în trei etape succesive, astfel:
– selecția dosarelor (etapă eliminatorie ) va avea loc în data de 10 mai 2021, ora 11;
– proba scrisă va avea loc în data de 14 mai 2021, ora 11;
– interviul va avea loc în data de 20 mai 2021, ora 11.
Sunt declarați admiși candidații care au obținut minim 70 de puncte din punctajul maxim de 100 de puncte, la fiecare probă.
Dosarele de concurs se pot depune până la data de 07 mai 2021, ora 14, la Compartimentul Juridic, Resurse Umane, Registratură din cadrul Muzeului Național al Hărților și Cărții Vechi (Corp B, etajul 1 din Str. Londra nr. 39, sector 1, București) și vor conține, în mod obligatoriu, documentele prevăzute la art. 6 din Hotărârea de Guvern nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare;
Cerințele specifice privind ocuparea postului se vor afișa la sediul Muzeului Național al Hărților și Cărții Vechi, pe site-ul www.muzeulhartilor.ro și pe portalul posturi.gov.ro.
Relații suplimentare se pot obține la sediul muzeului, la telefon 021 230 44 68 sau pe e-mail muzeulhartilor@yahoo.com
Calendarul concursului pentru ocuparea postului vacant:
20 aprilie 2021 publicitatea concursului
07 mai 2021 termenul-limită pentru depunerea de către candidați a dosarelor de concurs
10 mai 2021 selecția dosarelor de înscriere
11 mai 2021 afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs
12 mai 2021 termenul-limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs
13 mai 2021 termenul-limită de soluționare a contestațiilor depuse la selecția dosarelor; afișarea rezultatelor la contestații
14 mai 2021 proba scrisă
17 mai 2021 afișarea rezultatelor probei scrise
18 mai 2021 termenul-limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă
19 mai 2021 termenul-limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă; afișarea rezultatelor
20 mai 2021 interviul și afișarea rezultatelor interviului
21 mai 2021 termenul-limită de depunere a contestațiilor la interviu
24 mai 2021 termenul-limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor
25 mai 2021 comunicarea rezultatelor finale